SLEVY NA CESTOVÁNÍ
Využívejte slevové kupóny na cestování. Zdarma!
Využívejte slevové kupóny na cestování. Zdarma!
První hrad byl dřevěný (již za jeho stavby napaden spojenými silami pohanských Žemaitů a Litevců), skládal se z hlavní stavby a dvou nádvoří, vše bylo obkrouženo hradními příkopy a hradbami. První mosty byly postaveny přes hradní příkopy ještě v roce 1252. Jako nesčíslněkrát po tom, byl hrad poničen, mimoto stál na levém břehu tehdejšího toku řeky Danė v místě bažinatém a nízko položeném. Proto byl na přelomu 1252 a 1253 na protějším (tehdy pravém, dnes se místo nachází na levém) břehu řeky položen základní kámen tentokrát již zděného hradu na umělém ostrově. Provizorní stavba – již začátkem roku 1253. S podhradím a městským ostrovem bylo postaveno ještě několik mostů. Nejméně jeden z nich byl tak vysoký, že do přístavu při hradu pod ním mohly proplout lodě. Dostavba na dostatečně pevný zděný hrad byla dokončena již koncem roku 1253. Není známo, zda v té době měl hrad hradní věž. Při něm již byly zárodky města. První kaplička (která se dochovala až do konce 18. století) byla v areálu hradu. Klaipėda (Memelburg) bylo nejstarší (německé) sídlo na území Východního Pruska (Královec byl založen až roku 1255).
Suchozemská cesta, vedoucí z Pruska do Livonska, která vedla přes Kuršskou kosu a Klaipėdu až do Lipavy/Liepoje byla velmi důležitá, v dobách Livonského řádu nazývána „Pobřežní cesta”. Nejdůležitější z úkolů klajpedského Komtura bylo zajistit bezpečný průchod touto cestou.